Łamigłówki należą do nowej generacji oryginalnych gadżetów reklamowych o niespotykanej dotąd skuteczności marketingowej. Agencje reklamowe uważają ten sposób marketingu na istny fenomen. Dzieję się tak dlatego, że prawdopodobnie nie wynaleziono ciekawszego gadżetu, który przykułby uwagę klienta na tak długo. Jest to na tyle oryginalne rozwiązanie, że tego typu gadżety rozchodzą się jak świeże bułeczki. I jest to jeden z dowodów na to, że gadżet reklamowy, typu Długopisy reklamowe, wcale nie musi być praktyczny, a wystarczy, żeby był kreatywny i potrafił zaciekawić posiadacza.
Okazuje się, że coraz częściej firmy mają do zaoferowania swoim klientom unikalne kolekcje łamigłówek zbudowane ze stali szlachetnej, jako nowoczesne Długopisy reklamowe. Rozwiązanie takiej łamigłówki polega na rozdzieleniu od siebie elementów bez używania siły. Okazuje się to być niezwykle wciągające i potrafi zająć osobę na długie chwile. Jest to zarazem swoisty trening myślenia logicznego oraz inteligencji. Taki gadżet ekscytuje, intryguje i fascynuje. Produkty te adresowane są do każdej firmy chcącej zaskoczyć swoich klientów oraz wyróżnić się na rynku i szukają oryginalnego gadżetu reklamowego z nadrukiem na targi, konferencję, imprezę firmową, piknik lub jubileusz. Do wyboru jest wiele kształtów i poziomów trudności. Rozwiązanie takiej łamigłówki okazuje się być nie lada wyzwaniem nawet dla osób zajmujących się w wolnej chwili rozwiązywaniem zagadek polegających na włączeniu logicznego myślenia i uruchomieniu inteligencji. Tym bardziej niesamowita radość towarzyszy osobie, której uda się ta sztuka. Gadżet ten stawia firmę w bardzo korzystnym świetle.
Ludzka kreatywność przerasta najśmielsze oczekiwania. Jednym z dowodów na to jest powstanie innowacyjnych gadżetów reklamowych opartych na zmuszeniu klienta do myślenia. Nie jest to natomiast rodzaj produktu praktycznego czy funkcjonalnego. Ale jak się okazuje gadżety rozrywkowe są aktualnie w cenie, a im bardziej zajmujące i ciekawe, tym bardziej są rozchwytywane. Jest to idealny przykład w którym kierunku należy iść, by spełniać oczekiwania klientów. Tym samym nowe pomysły na Długopisy reklamowe powoli zaczynają wypierać te, które są stare i już niemodne.