Współcześnie bardzo ważnymi elementami prowadzenia każdej działalności gospodarczej czy jakiejkolwiek innej instytucji jest marketing i promocja. Są to aspekty niezbędne, bez których trudno mówić o pozyskiwaniu nowych klientów czy rozwijaniu się. Naturalnie, reklama może mieć bardzo różną formę. Między innymi mogą w reklamie i promocji pomagać gadżety oraz przedmioty, które na co dzień wykorzystują pracownicy firmowi. Jako przykład firm, które prowadzą marketing tego rodzaju wymienić można sklepy spożywcze. Tam właśnie prezencja pracowników jest jednym z elementów reklamy, choć oczywiście może ona odgrywać także inną, szerszą rolę.
Jednym z elementów marketingu, o którym mowa wyżej, jest odzież firmowa noszona przez pracowników sklepów spożywczych. Jak wspomniano, pełni ona funkcję marketingu, ponieważ są na niej umieszczone nadruki symbolizujące sklep, w tym logo i nazwa sklepu. Ponadto też mogą tam znajdować się hasła i slogany reklamowe, opiewające sklep i jakość jego usług i towarów. Mogą też pojawiać się tam napisy zapraszające do robienia zakupów w danym sklepie spożywczym jak najczęściej.
Jednakże, jak wspomniano, odzież firmowa może pełnić rolę szerszą, niż tylko marketingowa. W większych sklepach spożywczych służy ona odróżnieniu pracowników od innych osób, tak, aby klient widział, kto jest pracownikiem sklepu, w razie, gdyby miał do niego pytanie lub prośbę o pomoc. Jest to ważne, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas klienta. Świadczy to o traktowaniu klienta przez sklep dobrze i z powagą.
Odzież firmowa pełni także funkcję reprezentacyjną: świadczy o tym, że sklep przykłada dużą wagę do prezencji. Funkcja ta polega na tym, że pracownicy po prostu wyglądają elegancko i schludnie. Dzięki temu cały sklep zyskuje w oczach klienta – dbałość o każdy szczegół jest niezwykle ważna.
Jak widać, odzież, o której mowa, noszona przez pracowników sklepu spożywczego, pełni wiele funkcji. Dlatego tak dobrze sprawdza się w biznesie. I dlatego coraz więcej sklepów spożywczych zaopatruje się w ową odzież.